Epres- fehér csokoládés tiramisu

Ezt a tiramisut is Húsvétra készítettem. Akartam készíteni valamilyen epres desszertet, így erre esett a választásom. Habár minden ünnep után eldöntöm, hogy a következő alkalommal kevesebbet készítek, mégis rendszeresen sikerül túltervezni a dogokat mivel nagyon szeretem, ha több féle süteményt készíthetek. Így ezúttal sem szenvedtünk hiányt desszertben mondhatom :))

Epres- fehér csokoládés tiramisu

Hozzávalók: körülbelül 30 darab babapiskóta, 75 dkg eper, 1,5 dl tej, porcukor, 25 dkg mascarpone sajt, 25 dkg tehéntúró, 20 dkg fehér csokoládé, 2,5 dl tejszín. 

 

Elkészítése: 25 dkg epret összeturmixolunk, majd hozzákeverjük a tejet és ízlés szerint porcukorral édesítjük.  15 dkg fehér csokoládé gőz fölött megolvasztunk, majd keveset hűlni hagyjuk. A tejszínt kemény habbá verjük. A  mascarponet a túróval összekeverjük, ízlés szerint porcukorral édesítjük, majd óvatosan hozzákeverjük a felolvasztott fehér csokoládét valamint a tejszínhabot. 25 dkg epret felszeletelünk, majd ezután összeállítjuk a tiramisut.  Egy négyszögletes tálban rétegezzük a piskótát, epret és a krémet. A piskótákat az eperturmixba mártogatjuk és kirakjuk vele a tál alját, rákenjük a krém felét, majd erre rakjuk a felszeletelt eper felét. Ezután megint babapiskóta következik, erre tesszük a következő rend epret, valamit a tetejére kenjük a krém második felét. Lefedjük és tálaláskor a maradék eperrel és reszelt fehér csokoládéval díszítjük.

Epres- fehér csokoládés tiramisu” bejegyzéshez 20 hozzászólás

  1. Már vártam , hogy ki töri meg a jeget.Eddig mind tologattam az epres receptek elkészítését…Csodálatos, biztos nagyon finom is ez a desszert!

    Kedvelés

  2. Mutatós, én is készítettem már eperszirupos tiramisut, de az már régen volt, még nem gyűjtöttem a recepteket. Most újra eszembe juttattad! Nagyon finom édesség, köszi a tippet! Ja, és köszi a csőben sült puliszka receptet, elkészült és fel is raktam! Egyszerűsége ellenére nagyon finom ennivaló! 😀

    Kedvelés

  3. finom is az epermisu. mi tavaly tobzódtunk kicsit ebben a finomságban.és pár éve már leszálltam a szerről (na tavalyt kiivéve…akkor még 2 hétig volt süti utána), a csúcs az idén volt. kedden minden süti elfogyott.

    Kedvelés

  4. nem jött össze:( de sebaj mégegyszer megpróbálom. talán azvolt a gond, hogy féladaggal próbálkoztam és valamilyen mértéket elnéztem. azért elkanalazva is finom volt, csak nagyon eláztattam a psikótákat is, azt hiszem

    Kedvelés

Hozzászólás