Sült kecskecomb egresmártással

Fagyasztóürítés program bekapcsolva :), hiszen itthon vagyok és nem igazán van lehetőségem vásárolni. Így abból főzök, ami van a hűtőmben. Ez a kecskehús még húsvétról maradt meg, és várta, hogy sor kerüljön rá. Rég nem készítettem gyümölcsös szószt hús mellé és hát a szüleimnél most érik az egres és a ribizli, így adott a lehetőség. Mivel az egres egy savanyú gyümölcs, ezért a szószhoz szükség van jó bőven cukorra. Aki szereti a gyümölcs-hús kombinációt annak ajánlom!

 

Sült kecskecomb egresmártással

Hozzávalók: egy körülbelül 60 dkg-ás kecskecomb egybe, só, bors, magos mustár, zsír, esetleg fehér bor.
Hozzávalók a mártáshoz: kb. 25 dkg egres, 6 dkg vaj, 3 evőkanál juharszirup és/vagy cukor ízlés szerint, pici só, gyömbér, fahéj, szegfűszeg, 1 dl tejszín, 1/2 evőkanál étkezési keményítő.

Elkészítése: A húst a hártyáitól megszabadítjuk és bedörzsöljük sóval, borssal, majd jó alaposan bekenjük mustárral. Egy hőálló tálat kikenünk zsírral, belerakjuk a combot és öntünk alá fehér bort (kb. 2 dl). Fólia alatt 200 fokon sütjük, egy idő után levehetjük a fóliát róla. Sütés közben a húst zsírral locsolgatjuk. Az egresmártáshoz egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, majd megfuttatjuk benne az egrest. Hozzáadjuk a juharszirupot és/vagy a cukrot, egy csipet sót és a fűszereket, pár percet forraljuk, majd besűrítjük a keményítős tejszínnel.

Sült kecskecomb egresmártással” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. Most határozottan megenném. Pedig még nem is olyan régen nagyon ódzkodtam a gyümölcs-hús kombinációktól. De szerencsére, néha változik az ízlés, és így sok érdekességet felfedezünk. Még magunkról is.:)
    Ide vele!:)
    Amúgy… nálam mindjárt a fagyasztó is üres.:P Tudod,a hagymatokány…:D

    Kedvelés

  2. Tisztelettel jelentem én nagyon szeretem a hús és gyümölcs kombinációját.Akkor kapok belőle? Nagyon guszta./megjegyezni kívánom nem tudom rájöttél-e az asszonynevemen vagyok bejelentkezve ide.Előző blogodon: Éva volt a bejelentkezésem/

    Kedvelés

  3. Egész egyszerűen imádom az egresmártást! Nálunk pöszmétének hívják, és meg nem mondom, mikor ettem utoljára!

    Nyálcsurgató smiley 🙂

    Kedvelés

Hozzászólás