Citromos-fehér csokoládés máktorta

Egyik kedvenc tortám a máktorta fehércsokis-joghurtos krémmel (itt találjátok). Ez a a torta hasonlít rá, az alapja szintén mákos, a krém viszont citromos (zöld citrommal). Csupa Csoki oldalán találtam rá erre a tortára, rögtön megtetszett, így a csajos délutánra elkészült.
Citromos-fehér csokoládés máktorta

Hozzávalók a piskótához: 8 tojás, 17 dkg margarin, 25 dkg porcukor, 1 citrom leve, 20 dkg darált mák, 17 dkg liszt, 3 dkg kandírozott citromhéj, egy kiskanál sütőpor, csipet só.
Hozzávalók a krémhez: 2 darab zöld citrom, 10 dkg fehér csokoládé, 25 dkg mascarpone krémsajt, 5 dl tejszín, cukor ízlés szerint.
Elkészítése: Egy tálban a lisztet, a mákot, a sót és szódabikarbónát összekeverjük. A tojások sárgáját a cukorral és a margarinnal krémesre kavarjuk, hozzáadjuk a citrom levét és a kandírozott citromot. A tojásfehérjét kemény habbá verjük. Ezután a tojássárgás keverékhez hozzáadjuk a lisztes keveréket majd a keményre vert tojáshabot.  Egy kapcsos tortaformát kivajazunk, és a tésztát belesimítjuk majd körülbelül 35 perc alatt 180 fokos sütőben megsütjük.  Amikor kihűlt a lap 3 szeletre vágjuk. Ezután elkészítjük a citromkrémet. A csokoládét megolvasztjuk és hűlni hagyjuk. A tejszínt kemény habbá verjük. A kihűlt csokoládét elkeverjük a krémsajttal és a citromok levével majd összeforgatjuk a tejszínhabbal. Következik a torta összeállítása. Az alsó tortalapot meglocsoljuk valamilyen szörppel vagy megkenjük lekvárral és rákenjük a krém egyharmadát, majd folyatjuk ugyanígy a rétegezést.  Kívülről is bevonjuk a tortát krémmel, és ízlés szerint díszítjük.

Citromos-fehér csokoládés máktorta” bejegyzéshez 19 hozzászólás

  1. Húsvétig még mi finomságokat foksz leírni? Már tegnap a túrosodat kiválasztottam, de ma megint nagyon finomat írtál le.Pont most néztem a "nőklapja konyhájában"c.újságban egy jó citromos torta receptjét.Szeretem a citromos krémeket.

    Kedvelés

  2. Otti,ez nekem is a kedvencem lenne,nagyon szeretem a mák-citrom párost!Zöld citrommal duplán finom lehet,a mascarpone-fehér csokiról nem beszélve.Ennél finomabbat nem tudok elképzelni.

    Kedvelés

  3. Ma találtam meg az újságban ezt a receptedet! Az újság eldobásra került, de még előtte gyorsan rákerestem blogodon a receptre, és már el is mentettem a Receptkönyvembe. ^^ (:
    Nagyon jól néz ki! Biztos vagyok benne, hogy finom is volt! (:

    Kedvelés

Hozzászólás